dom gula katterna..

jag sitter här hemma nu och är riktigt riktigt super duper sugen på lussekatter..(vilket fult ord egentligen, lussekatter) och funderar på om jag ska slänga ihop en deg någon dag och göra ett gäng goda och saftiga bullar.
det är nog bara jag i min familj som äter lussekatter, och min bror :) vi brukar aldrig ha det på jularna, men iår ska jag fan i mig slå på stort.

och nu när jag tänker på lussebullar så kommer jag & tänka på saffran, den så satans dyra saffranen.
är det inte helt crazy, att ETT GRAM saffran kostar närmare 75kr? jo, det är verkligen sjukt.
vet inte riktigt om det är värt pengarna nu när man tänker efter, fast jo, det är så gott så det är nog värt varenda öre.
när jag ska köpa saffran så ska jag pruta, eller åka ner där dom odlar saffran och sno några kilo :) ehehehe.

nej, sänk priset på saffran! lättare sagt än gjort förmodligen och egentligen så kan man punga ut en liten slant för en sak som man bara bakar en gång om året? man får resonera så också :D i guess



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0